Digitális Közösségi Alkotóműhely
Digitális Közösségi Alkotóműhely
A Digitális Közösségi Alkotóműhely egy olyan speciális oktatási tér, amelyben projekt alapú, saját motivációból eredő kísérletezés, nem ipari, hanem egyedi, gyorsan elkészíthető prototípusok létrehozása és digitális kompetenciák fejlesztése zajlik. Mit lehet itt csinálni? A Digitális Közösségi Alkotóműhelyben a legújabb digitális technikával ismerkedhetnek meg a gyerekek. A 3D nyomtatás, lézervágás, mikroelektronika, robotika olyan új technológiák, amelyek egyre inkább teret hódítanak a mindennapokban és a munkahelyeken. A labor lehetőséget biztosít a fiataloknak arra, hogy megismerjék a korszerű technológiákat, ötleteket valósítsanak meg és közben egymással együttműködve, közösen tárgyakat alkossanak. A digitális közösségi alkotópedagógia játékos formában vonja be a fiatalt az alkotó folyamatba, ahol a játék fokozatosan munkává alakul. 3D nyomtatás és tervezés A 3D nyomtató digitális modellekből háromdimenziós tárgyak alkotására képes eszköz. Az eljárás a gyártóipar dinamikusan fejlődő ága, mára a modern gyártás megkerülhetetlen része. A termékfejlesztésben, a prototípusok kialakítása során, a kis szériás gyártásban a legnagyobb ipari vállalatok alkalmazzák. Ezzel párhuzamosan az oktatásban is egyre jelentősebb szerepe van. Lézervágás, gravírozás A műhelyben papír, karton, filcanyag, rétegeltlemez vágására és gravírozására van lehetőség. Digitális kép megalkotása után, tervező program segítségével a legkülönfélébb figurákat, összeépíthető makettek alkatrészeit és egyéb tárgyakat lehet készíteni. Mikroelektronika Az élet különböző területein használt gépek, eszközök mérete drasztikusan csökkent, így felértékelődött a mikroelektronika jelentősége. A játszva tanulás kiváló eszköze a programozható mikrovezérlő panel sokoldalú felhasználása. Robotika A robot egy elektromechanikai szerkezet, amely előzetes programozás alapján képes különböző feladatok végrehajtására. A műhelyben Abilix Krypton, LEGO Mindstorm és Jimu robotok építésével és programozásával lehet megismerkedni játékos formában. Varrás, digitális hímzés A digitalizáció mára a varrás technológiájában is jelen van. A számítógéppel vezérelt hímzőgépekkel könnyedén készíthetünk díszítéseket, feliratokat textíliákra. Modellezés A megismert technológiák együttes használatával lehetőség nyílik városok, létesítmények, okosházak stb. modellezéséhez, történelmi események, irodalmi alkotások, kitalált történetek illusztrálásához 3D-ben, vagy akár oktatási segédanyagok készítéséhez.
|