KÖNYVTÁR
A könyvtárában igénybe vehető szolgáltatások:
- Kölcsönzés
- Tájékoztatás
- Helyben olvasás
- Az iskolai könyvtár számítógépes katalógusának használata
- Más könyvtárak online katalógusainak használata
- Az iskolai munkához szükséges internetes keresések
- Zenehallgatás (fülhallgatóval)
- Számítógép-használati lehetőségek (szövegszerkesztés, prezentáció készítése)
- Előjegyzés
Elérhetőség:
E-mail cím: meszaros.livia@diszi.hu
Telefonszám: 70/641-2910
Nyitva tartás:
Hétfő: 8.00-15.00
Kedd: 8.00-15.00
Szerda: 8.00-15.00
Csütörtök: 8.00-15.00
Péntek: 8.00-13.00
Könyvtárostanár: Mészáros Lívia
Kölcsönzési előírások:
- A kiválasztott dokumentumok leltári számát és címét a kölcsönző jelenlétében a könyvtárostanár feljegyzi a kölcsönző füzetbe, s a kölcsönzővel aláíratja.
- Visszaszolgáltatáskor az aznapi dátummal a könyvtáros igazolja a visszaadást.
- Egyszerre 3 könyv kölcsönözhető 3 hét időtartamra, és kétszer hosszabbítható a kölcsönzési időtartam. (kivétel: A tartós tankönyvek, ezeket egy tanévre kölcsönözhetik pl. atlasz)
- A kölcsönzési határidő három hét, de a könyvtár fenntartja magának azt a jogot, hogy a jelentkező igények kielégítése érdekében a kölcsönzött dokumentumokat visszakérje RENDKÍVÜLI ESETBEN (pl. verseny, könyvtári rendezvény stb.)
Könyveken kívül kölcsönözhetők 1-1 napra egyes kézikönyvek, szótárak is az iskolában tanító tanároknak. A nevelők egyéb információhordozókat –videofilm, CD, DVD, CD-ROM – is kikérhetnek, mely munkájukhoz szükségesek.
A tanév végéig – az utolsó előtti tanítási hétig – minden kölcsönzött dokumentumot vissza kell szolgáltatni.
Nyári időszakra csak rendkívül indokolt esetben elsősorban tartós tankönyvet lehet kölcsönözni.
Az iskola dolgozói és tanulói – iskolai munkaviszonyuk megszűnése esetén – elszámolásuk alkalmával– a könyvtárossal igazoltatni tartoznak, hogy a könyvtárral szemben visszaszolgáltatási vagy kártérítési kötelezettségük nincs.
Iskolai könyvtárunk tevékenységrendszeréről
Iskola és könyvtár egymástól elválaszthatatlan fogalmak. Mindkettő története a messze távoli múltba vezet vissza, lényegében egyidősek az emberi civilizáció történetével. Kezdettől összetartoznak: ahol iskola létrejött ott azonnal vagy rövid időn belül megjelent a könyvtár is.
Az iskolai könyvtár helye, szerepe és feladatrendszere az iskolánkban
Az iskolai könyvtárunk az iskolánk szerves része, ahol elsődleges feladata:
- a tanulók és a tanárok igényeinek kielégítése és fejlesztése a könyvtárban.
- az iskolában folyó pedagógiai tevékenységhez, a nevelő-oktató munkához, a tanításhoz, tanuláshoz szükséges dokumentumok rendszeres gyűjtése, feltárása és megőrzése,
- továbbá a könyv- és könyvtárhasználati ismeretek oktatása, mely szerves része az intézmény reálpedagógiai tevékenységrendszerének.
Az iskolai könyvtárunk olyan ideális szellemi műhely, ahol a tanulók a könyvtári gyakorlatot végzik a könyvtáros és más szakos tanárok irányításával, az órák után pedig a tanulók és a tanárok egyénileg vehetik igénybe a könyvtár szolgáltatásait, például a könyvtárostanár tanácsadó, tájékoztató funkciójából származó szolgáltatásokat.
Az iskolai könyvtár az intézményben nem elkülönülő, önálló szervezeti egység, hanem az iskolánk szerves része.
A könyvtárostanár munkája a nevelőtestületi munka szerves része, a helyi pedagógiai programban megfogalmazott cél és feladatsor szerint.
“A könyvek azért vannak, hogy megtartsák magukban a tudást, mialatt mi a fejünket valami jobbra használjuk. Az ismeretek számára a könyv biztosabb otthont nyújt. Az én fejemben bármilyen könyvszagú ismeretnek a felezési ideje néhány hét. Így hát az ismereteket biztos megőrzésre a könyveknek, könyvtáraknak hagyom, és inkább horgászni megyek, néha halra, néha új ismeretekre..”
Szent-Gyögyi Albert